Vi er opptatt av helsen til våre pasienter

Vi ønsker å kartlegge plagene og de medvirkende årsaker til plagene. Mistenker vi at disse plagene skyldes underliggende sykdom eller alvorlig patologi, vil vi raskt henvise til rett instans. Man får mye informasjon gjennom en god samtale om plagene, og med bakgrunn i dette gjør vi tester og undersøkelser for å avdekke årsakssammenhenger. På de aller fleste ønsker vi å utføre standardiserte medisinske undersøkelser, for igjen å utelukke tilstander vi som osteopater og fysioterapeuter ikke skal behandle. Hos oss er du i trygge hender.

Basert på samtalen og de medisinske undersøkelsene, vurderer vi om det er nødvendig med videre testing av noen av de ulike kroppssystemene. Utfra dine plager velger vi ut en rekke tester som kan fortelle oss hva som er smertekilden, den strukturen i kroppen som forteller deg at du har vondt. Smertekilden og årsaken kan være på to helt forskjellig steder. Derfor er det nødvendig med en nøye osteopatisk undersøkelse av strukturer vi mistenker kan være en medvirkende årsak til plagene dine. Ofte ønsker vi å se på hvordan du går, står, bøyer deg frem, til siden osv, derfor er det lurt å ta med en shorts, eller større undertøy, da vi får mer informasjon av å se på leddene, musklene og deres funksjon.

Vi på a+ bruker god tid til undersøkelse, da det er viktig å stille en nøyaktig og rett diagnose, samt ikke overse noe som kan være av betydning. Siste delen av ditt første besøk vil så være behandlingsdelen.

Osteopati osteopater a+osteopati
  • Grundig sykehistorie